Projekty
PLEBISCYT ZŁOTY WĄS

Coroczny plebiscyt wpisuje się w światowy ruch "wąsopadowy", w którym znani mężczyźni zapuszczają w listopadzie wąsy - symbol i znak rozpoznawczy mający na celu zwrócenie uwagi na męskie choroby nowotworowe i profilaktykę raka prostaty.

Choć tego typu schorzenia mogą dawać duże szanse na pomyślną terapię, panowie wciąż nie badają się regularnie, a rutynowa wizyta u specjalisty wydaje się nie do pomyślenia dla całej rzeszy mężczyzn. Działania Fundacji mają na celu przełamanie tabu i spowodowanie przemiany społecznej, która może uratować setki męskich żyć.

W ramach Złotego Wąsa, posiadacz najpopularniejszego zarostu zostaje wyłoniony w głosowaniu. Co roku, pierwszym etapem zabawy są indywidualne zgłoszenia posiadaczy wąsa. Później, posiadacze sześciu najlepszych zarostów (wybrani przez jury) biorą udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej. Spośród finalistów internauci wybierają laureata Złotego Wąsa za pomocą bezpłatnego głosowania. W uroczystym finale zostają nagrodzeni zdobywcy czołowych lokat.

Głównym celem zabawy jest popularyzacja męskiej profilaktyki, otwarta dyskusja o męskich nowotworach bez tabu i uświadomienie panom, jak znaczące jest regularne kontrolowanie własnego organizmu, zwłaszcza w kontekście chorób nowotworowych. Każdorazowo zostaje rozdysponowanych także kilkaset darmowych badań profilaktycznych oraz konsultacji lekarskich.

W roku 2022 udało się także przeprowadzić badanie naukowe we współpracy z Uniwersytetem SWPS na temat męskiej świadomości konieczności samobadania jąder i badań profilaktycznych.

Weź udział
Spoty
Złoty Wąs
Złoty Wąs / 2 Luty, 2022
Złoty Wąs 2022 - Spot
Złoty Wąs / 23 Listopada, 2021
Złoty Wąs 2021 - Sesja fotograficzna
Złoty Wąs / 15 Listopada, 2020
Złoty Wąs 2020 - Sesja fotograficzna
Złoty Wąs / 20 listopad, 2019
Kandydaci na Złotego Wąsa 2019