Coroczny plebiscyt wpisuje się w światowy ruch "wąsopadowy", w którym znani mężczyźni zapuszczają w listopadzie wąsy - symbol i znak rozpoznawczy mający na celu zwrócenie uwagi na męskie choroby nowotworowe i profilaktykę raka prostaty.
Choć tego typu schorzenia mogą dawać duże szanse na pomyślną terapię, panowie wciąż nie badają się regularnie, a rutynowa wizyta u specjalisty wydaje się nie do pomyślenia dla całej rzeszy mężczyzn. Działania Fundacji mają na celu przełamanie tabu i spowodowanie przemiany społecznej, która może uratować setki męskich żyć.
W ramach Złotego Wąsa, posiadacz najpopularniejszego zarostu zostaje wyłoniony w głosowaniu. Co roku, pierwszym etapem zabawy są indywidualne zgłoszenia posiadaczy wąsa. Później, posiadacze sześciu najlepszych zarostów (wybrani przez jury) biorą udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej. Spośród finalistów internauci wybierają laureata Złotego Wąsa za pomocą bezpłatnego głosowania. W uroczystym finale zostają nagrodzeni zdobywcy czołowych lokat.
Głównym celem zabawy jest popularyzacja męskiej profilaktyki, otwarta dyskusja o męskich nowotworach bez tabu i uświadomienie panom, jak znaczące jest regularne kontrolowanie własnego organizmu, zwłaszcza w kontekście chorób nowotworowych. Każdorazowo zostaje rozdysponowanych także kilkaset darmowych badań profilaktycznych oraz konsultacji lekarskich.
W roku 2022 udało się także przeprowadzić badanie naukowe we współpracy z Uniwersytetem SWPS na temat męskiej świadomości konieczności samobadania jąder i badań profilaktycznych.
Weź udział